DIY Textile School

Inzender: Betty van Helmond
Votes: 54

Views: 1185
Beschrijving: Compassie, een belangrijk item in mijn leven! De zachte warme kleuren representeren een lichtpuntje in deze rare moeilijke tijd! De natuurlijke materialen die ik heb toegevoegd, wol en hennepdraad staan synoniem voor warmte, medeleven en liefde! Samen Compassie Hoop dat het mensen een glimlach ontlokt als ze ernaar kijken 😌

Comments:
Betty van Helmond  17:32 (19/01/2021)
Zou graag mijn werk alsnog een titel geven. compassie
U dient ingelogd te zijn om een reactie te kunnen geven!
Registreer

Something to Believe in

De inspiratie voor deze Creative Challenge komt dit keer uit een wel heel bijzondere hoek: de spirituele. Laat je leiden door deze Ancient Inspirators. We hebben, zeker in deze tijd, allemaal behoefte aan een stip op de horizon. Iets om naar uit te kijken, aan te bouwen of naar toe te werken. En een goede gids is daarbij voor velen erg welkom.

Zolang de mensheid bestaat, heeft zij zich gewend tot hogere machten om voorspoed te brengen, onheil af te wenden en troost te geven in moeilijke tijden. Wij hebben er zes uitgekozen en nodigen je uit om met één daarvan aan de slag te gaan. Wie spreekt jou het meest aan – en waarom? Gebruik je intuïtie, de geschiedenis en je gevoel.

Onze jury beoordeelt alle inzendingen en iedereen krijgt feedback! Ook de bezoekers van de website mogen hun favoriet kiezen!

Wat kun je winnen?

De jurywinnaar van de Creative Challenge Contest krijgt een 1-daagse DIY Textile School workshop naar keuze.  De publiekswinnaar kan een cadeaubon van DIY Textile School van €40,- tegemoet zien.

Ancient Inspirators

We hebben zes verschillende pakketjes gerecycled textiel gemaakt waarbij elk pakket de naam van een spirituele gids heeft. Aan jou de uitdaging om dit materiaal een nieuw leven te geven als  kunstwerk.

Hieronder zie je een impressie van de zes pakketten. Elk draagt de naam van een verheven idool. Welke spreekt jou het meeste aan?

Ik wil meedoen!

Ga naar onze website en schaf een pakketje aan. Daarmee ben je officieel ingeschreven voor de CCC2. Een pakketje kost €20 voor het materiaal, btw en deelname aan de wedstrijd (als je het pakketje wilt laten versturen, brengen we wel nog verzendkosten in rekening).

Zodra het pakketje arriveert, kun je aan de slag. Neem de tijd! Je hebt tot 17 januari om een foto van je werk in te sturen. Er zijn een paar regels:

1. Lees de korte karakteristieken die wij hebben gegeven en laat je inspireren, ga op onderzoek uit, wees nieuwsgierig! We willen straks graag van je horen, wat je heeft geïnspireerd.
  2. Gebruik alle materialen van het pakketje in je kunstwerk. Je bent er volstrekt vrij in, hoe je dat doet. Je mag het uit elkaar halen, opnieuw in elkaar zetten, verbeteren, verbergen, verven, naaien, borduren, lijmen, schroeien. Je mag driedimensionaal werken, of in het platte vlak. De afmetingen moeten minimaal 30 x 30 x 30 cm zijn maar groter mag ook.
  3. Eigen materialen toevoegen? Prima, maar – let op! – niet meer dan 20% van het totaal gebruikte materiaal. Recycle zoveel mogelijk.

Hoe verder?

Wanneer je je foto hebt geupload kan het even duren voor je hem te zien krijgt in de gallerij. Je krijgt per email bericht als de foto gepubliceerd is. Stemmen op je favoriete foto kan vanaf 18 januari tot en met de 24ste.

Dit zijn de belangrijke data:

• 17 januari 2021: deadline voor het insturen van je werk;
  • 18 – 24 januari 2021: stemmen door bezoekers van de website;
  • 26 januari 2021: bekendmaking van de winnaars op de site.

* Als je werk inzendt, wordt je naam vermeld bij de foto van je werk maar niet je e-mailadres. Deze informatie kan door DIY Textile School  (maar alleen in het kader van de Creative Challenge Contest) ook worden gebruikt op social media. Je emailadres hebben we nodig voor als je hebt gewonnen. Er wordt verder geen informatie gedeeld met derden.